Het kan voorkomen dat de facturen die je stuurt te laat betaald worden. Het is dan nodig om contact op te nemen met de klant om te herinneren aan de betaling. Niet iedere ondernemer heeft daar tijd voor of heeft daar zin in. Daarom besteden diverse ondernemers het debiteurenbeheer uit aan De Groene Boekhouder.
Er zijn verschillende werkwijzen mogelijk. Een voorbeeld van een aanpak die goed werkt is deze:
Nadat je de factuur hebt gemaakt, versturen wij deze vanuit onze software met een iDeal betaallink. Eventuele reacties op de factuur komen dan bij ons binnen. Zodra de klant te laat is met betalen gaan wij er achter aan. We bellen, mailen en SMSen met de klant tot de betaling binnen is of een betalingsregeling wordt getroffen. Als er sprake is van een betalingsregeling controleren we steeds of de gemaakte afspraken worden nagekomen.
Indien nodig kunnen we ook een incassozaak opstarten waarbij de incassokosten worden verhaalt op je opdrachtgever.
Het is ook mogelijk dat wij de volledige facturatie voor je onderneming verzorgen. Wij kunnen er voor zorgen dat een periodieke factuurbatch altijd op tijd verzonden wordt. En met de juiste informatie kunnen we zelfs de meest complexe facturen en afrekeningen maken.